Slide
shakuf
shakuf
 
 
 
 
2211
 
AS
A4S4
232315-18
21-24315-182
21-2415-183
21-2442525

Slide

פרעה עדיין חי, ובועט, והורג את ילדי ישראל

אז נכון, אין לו בגדים פרעוניים, פיג'מה מוזרה או כובע מצחיק. הוא בא בדמויות שונות, פעם בדמות מצוקה כלכלית, פעם בדמות סביבה שאינה תומכת או חרדות שונות. והוא מצליח. הוא זורק אל יאור המוות עוד ועוד עוברים שהיו אמורים להיוולד. וכיום, הוא לא גוזר רק על הזכרים, הוא נלחם בכולם.
קרוב ל-20,000 פניות מדי שנה, היו בשנים האחרונות לוועדה הממשלתית האחראית על ההפלות, רובם המוחלט היו של עוברים הנראים בריאים ושלמים. הם חיים שם בפנים, כבר מרגישים כאב או רווחה. ואז יש מי שעוצר הכל. מוותר על העובר מתוך חששות שונים. למשל, שאולי יהיה קשה לו לקנות חיתולים לילד. אל תחשבו לרגע שזה קל לאותן אמהות אומללות שמחליטות על הנורא מכל. זה ירדוף אותן כל החיים, אבל זה נוראי וקשה גם עכשיו – הן מצויות בסערה כזו, שבה הן בדיוק צריכות אותנו, את נשות מחלקת אמ"א, שיהיו שם בשבילן, תומכות, עוזרות, פותרות כל בעיה, מבטיחות לקנות לתינוק המתוק שיוולד הכל, הכל. בגדים, תחליף חלב, חיתולים, תמיכה – "רק בבקשה, אל תהרגי את התינוק!".
אין היום שפרה ופועה, יש אתכם.
תחשבו על המתוקים הקטנים האלו שהחיים שלהם בידיים שלכם, תדמיינו את המתיקות שתהיה להם כשיוולדו, ובבקשה, בבקשה תבחרו חבילת תמיכה שמתאימה לכם ותצילו אותם!
מימי מצרים ועד היום, הקדוש ברוך הוא נותן שכר של שפע וישועות לכל מי ש"מחייה את הילדים".
כי עברנו את פרעה – ובזכותכם נעבור גם את זה.
דווקא עכשיו.

Slide


הכותרות הדרמטיות שהרעישו את המדינה

בשבועות האחרונים מדינת ישראל "רעשה" מהכותרות הדרמטיות בעיתון הנפוץ במדינה בו דובר על "חשיפות ותחקירים" המתעדים את פעילות מחלקת אמ"א מבית 'הידברות' מתוך זעזוע שיש כאלה שמגלים אכפתיות לחיי תינוקות המיועדים להפלה, ומשקיעים את כל כוחם בהצלתם.
אתם יודעים מה, הם צודקים!
כן, בהידברות נלחמים בכל הכח לתת לתינוקות הללו את הזכות לחיות.
אנחנו נמשיך ונעשה הכל, אבל הכל, בשביל אותן אמהות שמצויות במצב סבוך ומסתפקות על חיי התינוק שלהן.
דווקא עכשיו, כשבעקבות החשיפה זינקו מספר הפונות ל'אמ"א' ועוד תינוקות כל כך רבים נוספו לרשימה.
אבל בשביל זה - אנחנו צריכים אתכם, דחוף!! אם לא ניתן להן את התמיכה הדרושה ואם לא נהיה מוכנים גם לפניות הבאות – נמצא את עצמינו מזילים דמעה על עוד כמה עשרות תינוקות שבמקום להגיח לאוויר העולם, מצאו את עצמם ב...
דווקא עכשיו, נותנים חיים לתינוקות



אמא מצילה אותי

מחלקת אמ"א מבית 'הידברות', המחלקה שבה כל שיחת טלפון יכולה להיות שווה חיים של תינוק – הוקמה רשמית בתחילת שנת תשע"ד, במטרה לטפל בבעיה בוערת בחברה הישראלית והיד קלה על ההדק כאילו החיים הם כגרגיר חול - מניעת הפלות. הן מתרחשות בקצב מסחרר שלא מותיר ספק - צריכים לעשות הכל ומהר.
מח' אמא פעלה עד היום להצלת מעל 1900 תינוקות "מערך העזרה שהידברות מפעיל לבנות הפונות הוא אינסופי ובלתי נתפס", "מדובר בבנות שנקלעו למצבים לא פשוטים בחייהן, ואין להן לאן ללכת וממי לבקש עזרה. במקרים רבים אנחנו קרש ההצלה העיקרי שלהן". אז איך מאתרים ומגיעים לאותן נשים ובנות הנמצאות במצבים הללו? לרוב המידע מתקבל מבן משפחה או מכר של הבחורה שרוצה בטובתה. לחילופין, פעילות בשטח מובילה להגברת המודעות. ארגון הידברות מעניק תמיכה וגיבוי מלאים לפעילות המחלקה. מלבד עזרה כלכלית שמוצעת לאותן נשים, אנשי מקצוע בתחומים נדרשים לנושא זה, פועלת לוודא שבת ישראל הנמצאת במצוקה כלשהי תימנע מהפסקת חיים – 'הפלה' למען הצלת חיים ונפש בישראל.
"המקרים המגיעים אלינו הם אינם קלים כלל, כל אישה והקשיים העומדים בפניה וגורמים לה להחליט חלילה על הפסקת הריון ואנו ניצבים מנגד על מנת למנוע עוולה מיותר. מאות בנות ניצלו בדרכם, "ברור שבהעדר יד מושטת בכל חלק מבעיותיה ועזרה קונקרטית, אזי האישה ההרה לבטח תקבל החלטה שגויה ותבצע הפלה חלילה.
"כאשר הבחורה מביעה רצון לבצע הפלה, אנו בודקים מהיכן נובע החשש שלה. לפעמים זה רופא שהלחיץ, לפעמים חובות ולפעמים בעל שמתנה: 'התינוק או אני'. ישנם מיקרים שמדובר בהריון לא צפוי. מבחינתנו הסיבה לא משנה. מה שמשנה הוא להקשיב למה שנאמר בין המילים. אנחנו שולחים מלווה מקצועית שתשב עם האם לעתיד ותקשיב לה. כמובן שכל המלוות מקבלות הדרכה מקצועית כיצד לפעול. לאחרונה היה לנו מקרה כזה. המלווה הגיעה לבית מלא רעש של ילדים, ובעל שלא היה מרוצה מהמצב. התחלנו לעשות ניקיון יסודי מסביב, הבאנו בייביסיטר ומנקה שתסייע במטלות היומיומיות. פתאום הבעל השתחרר, והסכים להתמודד עם תינוק נוסף בבית. הרבה פעמים אישה לא יודעת להגדיר את שורש הבעיה, ותולה את הסיבות להפלה בגורמים שטחיים, שלא באמת משקפים את המציאות".
הטריגר לעשייה הזו היא הרצון הכן לעשות רצונו יתברך. "זה מה שמונח לפנינו, וזה מה שמלווה אותנו. את הכוח מקבלים רק מבורא עולם. כל יום אני נשאל את עצמנו - עד כמה באמת עשית את המקסימום עם הבנות האלה? האם נשאת ונתת באמונה? זה חייב ללוות אותנו" – נאמר בשם ה"חזון איש" זצוק"ל – "לפני מעשה בידי בשר ודם, לאחר מעשה בידי שמיים".
המחלקה עושה כל מה שביכולתה, ולפעמים גם מעבר לכך, כדי להבטיח שלבחורה לא יחסר דבר מכל היבט ובחינה. לצורך כך אנו מסתייעים לעיתים בגופים אחרים. עם זאת, העזרה היותר גדולה שאנחנו מעניקות לה היא מתן כלים שיבנו ויעצימו אותה מבחינה רגשית ואישית, כדי שתשאף להתפתח לכיוונים חיוביים ולא עוינים. אין כאן חוקים שבלוניים יש התאמה אישית לכל אחת ובהתאם למצבה האישי והכללי.
מחלקת אמ"א מסתייעת באנשי מקצוע מתחומים שונים ובהם: עורכי דין, קואוצ'רים, אנשי במה, פסיכולוגים, יועצים ועוד. כולם שואפים לתרום מהידע והניסיון שלהם, לרווחת הנשים. הבנות שלנו, לא רק נהנות מיחס אוהב ומהעצמה אישית ונפשית, הן גם מקבלות גב בכל מה שקשור לזכויות המגיעות להן על פי החוק", פעילות המחלקה מרעיפות חום ואהבה, הקשבה הבנה וסיוע. "אם אישה רוצה לבצע הפלה בגלל שמקום העבודה שלה מאיים עליה בפיטורים, היא מקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין, ללא עלות. לאחרונה פנתה אלינו אחות בבית חולים, שאוימה בפיטורין בשל היותה בהריון. העמדנו לרשותה עו"ד, שטען בפני הנהלת בית החולים שעל פי חוק אין אפשרות לפטר אישה הרה, כיוון שהדבר נחשב לאפליה. לשמחתנו האישה חזרה לעבודתה". ארגון הידברות מפעיל מערך הסברה רחב בכל אמצעי המדיה והתקשורת על מנת להביא למודעות בהסברה וחשיפה נכונה ומותאמת, מצ'ב חלק קטן מפעילות ההסברה – ערוץ הטלויזיה 97, קבוצות ואצאפ, מגאזין ועוד ...
מיניסייט באתר הידברות – אמא
דף פייסבוק – אמא – הידברות למען החיים



ארגון הידברות העולמי

ארגון הידברות הוקם במטרה לעסוק בהסברה יהודית, בנתינה לזולת ובקירוב, ומתוך כך, להציג את הפנים היפות של היהדות. הארגון מייצר תוכן יהודי בפלטפורמות שונות, מפעיל מחלקות רבות ביניהן -
ערוץ הידברות, המשודר באפיק 97 בהוט ויס. הערוץ משדר 24 שעות ביממה (מלבד שבתות וחגים) שיעורי תורה, מוסר, הלכה, זוגיות וחינוך, לצד תכניות אקטואליה, תרבות, נשים ועוד. הערוץ זוכה להצלחה רבה, ובסקר גיאוקרטוגרפיה שנערך בשנת 2011, נקבע כי הוא ערוץ הנישה המוביל בארץ.
אתר הידברות – אתר היהדות הגדול בעולם. מכיל את כל תכני ערוץ הידברות במתחם VOD משוכלל ונוח, ובנוסף לכך מכיל מדורים רבים ומגוונים: חדשות היום, יהדות, נשים, רוחניות, תורה ומדע, משפחה, תרבות וילדים. בנוסף למדורי התוכן, ישנם מתחמי פעילות מגוונים: שאל את הרב, עולם הילדים, הידברוטיוב ועוד. מדי חודש נרשמים באתר כ-2.5 מיליון ביקורים בממוצע. מספר דפים נצפים בחודש: כ-8,000,000. תכני האתר מובאים גם באפליקציה לאנדרואיד ול-iOS, וכן ב-50 אפליקציות מיוחדות לאנדרואיד.
עלון "עונג שבת" בתפוצה של 100K+ עותקים מדי שבוע. מדובר בעלון השבת הנפוץ והפופולרי ביותר בישראל, המופץ על ידי יהודים טובים המעוניינים לזכות את סביבתם בדברי תורה מחכימים ומועילים. העלון מכיל מדורים וטורים מאת הרב זמיר כהן, הרב יצחק פנגר, חיים ולדר, הרבנית ימימה מזרחי, סיון רהב מאיר ועוד.
עלונים ומגזינים מקוונים: מדי חודשיים יוצא מגזין הידברות – ירחון כרומו מושקע, עם מיטב הכתבות והמאמרים; מדי יום חמישי מקבלים עשרות אלפי מנויים את המגזין האלקטרוני "הידברות סופשבוע" אל תיבת המייל שלהם; בנוסף לכך מפיק ארגון הידברות מגזינים מקוונים נוספים הנשלחים במייל – הניוזלטר היומי "הידברות היום", מגזין הנשים "כלנה" וניוזלטר שו"ת פופולרי במיוחד, המציג את מיטב השאלות שזוכות למענה מאת רבני אתר הידברות.

כנסים ונופשים. מדי שבוע עורך הארגון מספר כנסים ברחבי הארץ, בהשתתפות רבני הארגון. בנוסף לכך נערכים נופשים מחזקים רבים בבתי מלון ברחבי הארץ. ניתן להתעדכן ברשימה המלאה במדור אירועים ונופשים.
למען הקהילה. מספר מחלקות בהידברות פועלות במישורים שונים למען הקהילה ו\או בתוכן תורני: מחלקת הפרשת חלה, מחלקת חוגי בית, מחלקת שבויות (למניעת התבוללות), מחלקת תרומה לקהילה ועוד.
פעילות בחו"ל. בשנים האחרונות הוקמו מספר בתי הידברות ברחבי העולם, אשר מסייעים בחיזוק והסברה יהודית עבור הקהילות המקומיות, ואחת לכמה חודשים יוצאים רבני הארגון לסבבי הרצאות בכל העולם.
- בחינם לחלוטין. ארגון הידברות מפעיל שני אתרי היכרויות מצליחים. הוותיק והגדול שבהם, "שבע ברכות", כולל כ-30,000 משודכים במאגר, ודרכו נישאו עד כה יותר מ-700 זוגות. אתר נוסף, "מאגר השידוכים החרדי", מיועד למגזר החרדי, והפעילות בו מתנהלת בהתאם למקובל במגזר, דרך שדכניות ו/או הורים בלבד.

דילוג לתוכן